Praktijk Hoofddorp

Overige behandelingen

Guasha

Guasha is een eeuwenoude schraaptechniek-massage met als doel:
het verwijderen van opgeslagen afvalstoffen op plaatsen waar ze niet horen en een betere doorstroming van bloed en energie.

Guasha bestaat uit het schrapen door middel van een speciale steen over de huid waarop olie is aangebracht. Het is een manier om onzichtbare stagnaties in het lichaam zichtbaar op de huid te laten verschijnen. Deze onzichtbare stagnaties zijn afvalstoffen die opgeslagen zijn in het bindweefsel, de spieren en de gewrichten. Dit gebeurt als het lichaam niet meer in staat is om alle afvalstoffen af te voeren. Door ophoping van afvalstoffen kun je ontzettend veel klachten krijgen.

Guasha stimuleert het ontgiftingsmechanisme, zodat het lichaam de losgemaakte afvalstoffen kan afvoeren. Bloed en energie kunnen weer stromen en diverse hardnekkige en langdurige klachten zullen verminderen of helemaal verdwijnen.

Guasha biedt snel resultaat door het diep reinigende effect op lichaam en geest.

Bij acute klachten, maar ook preventief kan het worden ingezet.

Guasha ruimt op! Je lichaam wordt weer fit en vitaal.

Na de behandeling is het belangrijk om veel water of kruidenthee te drinken om de gifstoffen die door de behandeling zijn vrijgekomen af te voeren.

Contra-indicaties voor Guasha zijn:

• Koorts, griep, infectieziektes
  • Slechte algemene gezondheid